Sosem késő egy új hobbihoz

Engem igazán kevés dolog idegesít, de amikor valaki azt mondja „jaj, én ehhez már túl öreg vagyok”, attól ki tudnék szaladni a világból. És miért? Mert mindig eszembe jut róla a nagymamám. Ő tökéletes ellenpéldája volt ennek. Már több mint 60 éves volt, amikor megtanult motorozni. Egész életében vagány volt, szeretett kipróbálni új dolgokat, és ezt az egész család tudta. De még mi is meglepődtünk, amikor egyik este azzal hívott fel minket, hogy nem tudjuk-e véletlenül, hol lehet jó motoros felszerelést venni. Amilyen gyorsan és szenvedélyesen vágott bele minden feladatba, olyan biztonsággal hajtotta végre őket. Sosem kellett amiatt aggódnunk, hogy olyasmibe kezd, amit nem tud megoldani, nem tudja megfelelően felmérni a képességeit, kapkod vagy bajba kerül. A motorozásnál mégis egy kicsit megijedtünk. Mégiscsak egy törékeny, idős hölgyről van szó. Ő azonban bebizonyította, hogy cseppet sem törékeny. Azóta is mindig rá gondolok, amikor nem merek belekezdeni valami újba. Ő biztosan megpróbálná. Ezért én is így teszek.

Legutóbb az az ötletem támadt, hogy lehetnék grafikus. Ez onnan jutott az eszembe, hogy egy budaörsi nyomda, a Color Nyomda weboldalát nézegettem. Nagyon tetszett a felület kialakítása, és felébresztette bennem azt a már régóta vissza-visszatérő gondolatot, hogy szívesen foglalkoznék honlapok tervezésével. Manapság már szinte mindennek van honlapja. Ez pedig jelentősen megnövelte a cégek webes felületei irányába támasztott elvárásokat. Már nem elég, ha egyszerűen csak „van” honlapja valaminek. A honlapnak igényesnek, szépen megtervezettnek, átláthatónak, könnyen kezelhetőnek kell lennie. Én magamon is észreveszem, ha ügyfélként nézelődök a neten, elsőként az olyan weboldalak ragadják meg a figyelmemet, amelyekre jó ránézni. Nagyszerűen mutatja ezt az is, hogy a számtalan egyéb, a „molino” szóra megjelent keresési eredmény között miért éppen a Color Nyomda oldalára esett a választásom. Itt egyből láttam, hogy a felület szerkesztői számára fontos az igényes megjelenés.

Ezen a weboldalon keresztül mindent megtudhatunk, amit a nyomdáról tudni érdemes. A megrendelhető nyomdai termékeket kategóriák szerint csoportosítva rendezték el. Így választhatunk, hogy az alap nyomdatermékek, a speciális termékek, vagy a reklámeszközök közül szeretnénk választani. Ami a termékeket illeti, vásárolható plakát, szórólap, molino, könyv, magazin, címke, matrica, etikett, plasztikkártya, névjegykártya, meghívó, naptár, és még sok egyéb.

Ha arra lennénk kíváncsiak, hogy milyen gépekkel dolgoznak a nyomdában, ezt is megnézhetjük. Ehhez elég, ha a „géppark” feliratra kattintunk. Itt az összes általuk használt nyomdai gép műszaki adatait és típusát meg lehet tekinteni. Azt is innen tudtam meg, hogy több olyan gépük van, amely természetbarát módon működik. A gépeket fényképeken szintén lehet itt látni.

Ha már képek: a weboldalon elég sok helyen vannak elhelyezve képek. Ez azért nagyon jó, mert egyrészt színesíti és érdekesebbé teszi a felületet, másrészt pedig bemutatja a jövőbeni ügyfeleknek, hogyan is néz ki a nyomda épülete. Olyan videót is lehet látni, amelyen a nyomdában zajló munka folyamatába lehet egy rövid időre betekintést nyerni.

Ami – legalábbis az én véleményem szerint – még szintén nagyon lényeges egy weboldal esetében, az a referencia. Minden egyes termékek vagy szolgáltatások értékesítésével foglalkozó cég honlapján lennie kellene referenciának. Az online vásárlás világában sajnos túl gyakran lehet átverésekkel találkozni, ezért egyre bizalmatlanabbak az emberek ezzel kapcsolatban. A Color Nyomdával azonban ilyen nem fordulhat elő, mert számos referenciát helyeztek el a weboldalukon, amelyekből láthatjuk, hogy sok ismert vállalattal működtek már együtt.